top of page
  • Writer's picturetavajol

Kruh od tri vrste brašna

Jako volim peći kruh iako ga ne jedem često. Osjetim baš neko posebno zadovoljstvo kada ga zamijesim vlastitim rukama i izvadim onako mirisnog iz pećnice. Mislim da mi nijedni kolači ne mogu zamijeniti taj osjećaj sreće i zadovoljstva. Kao što sam spomenula, ne jedem ga baš često, ali mi nekada pofali pa ga zaledim i odledim po potrebi. Da, zaledim!! I kada se odledi bude kao da je upravo ispečen. Prije zaleđivanja ga narežem na fete i to je to! Kada ga se zaželim, izvadim koliko mi treba, stavim ga u pećnicu na 100 stupnjeva nekoliko minuta ili ga ostavim da se odledi na sobnoj temperaturi (ovisi koliko sam gladna :D).


Želim napraviti svoj starter i raditi kruh od kiselog tijesta tako da radim i na tome. Ako priča bude uspješna, javim vam korake! Zasad se moj to-be starter družimo na stolu i gledamo svaki dan :)


Jedno vrijeme sam jela kruh za doručak tako da sam isprobala dosta kombinacija. Ovaj iz recepta od pirovog, integralnog pšeničnog i običnog pšeničnog, ali vi odaberite kombinaciju koja je vama omiljena. Možete i početi s običnim pšeničnim pa postupno mijenjati.


Što se tiče brašna, ja uvijek koristim ekološki proizvedena brašna i brašna domaće proizvodnje. Odlična marka mi je ekoklas koju možete nabaviti u Veronika delikatese dućanima i dm-u.


Kruh pečem u dutch ovenu (posudi od lijevanog željeza) s poklopcem i moram priznati da je to revolucija. Kupila sam svoj u IKEI, kolekcija se zove SENIOR (postoji okrugla i duguljasta verzija) i jako sam zadovoljna.


Recept


150 g pirovog brašna

150 g integralnog pšeničnog brašna

150 g glatkog pšeničnog brašna

sjemenke sezama, suncokreta, lanene sjemenke

80 g otopljenog i prohlađenog maslaca

žličica soli

vrećica suhog kvasca

topla voda


1. Otopite maslac i ostavite da se ohladi

2. Zagrijte cca 3-4 dcl vode da bude mlaka (ako je prevruća kvasac neće reagirati)

3. Pomiješajte sva brašna, sjemenke i sol zajedno kuhačom

4. Dodajte kvasac

5. Dodajte otopljeni maslac

6. Postepeno dodavajte vodu koliko bude potrebno

7. Promiješajte smjesu kuhačom dok ne postane teško miješati i onda rukama umijesite tijesto.

8. Ostavite da se diže sat vremena pa premijesite i ponovno ostavite da se diže sat vremena

9. Nakon drugog puta što ste premijesili tijesto, upalite pećnicu na 230 stupnjeva, stavite u pećnicu praznu posudu u kojoj planirate peći kruh i ostavite da se grije pola sata-45 minuta

10. Nakon što se pećnica ugrijala, premijesite kruh, oblikujte ga po želji i stavite peći kruh pola sata u poklopljenoj posudi (ako je imate) i potom otklopite na 15 minuta


Poslužite tavajoliće i uživajte u mirisima! :*


Recent Posts

See All

Focaccia

bottom of page